پوستر تشریفات خصوصی - شرکت فیلم سازی زوم شیراز برادران شریفی

تشریفات خصوصی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

سجاد ایمانی کارگردان جوان نورآباد استان فارس گفت: فیلم ‘تشریفات خصوصی’ را که کارگردانی و تدوین کرده ام اینک آماده ارسال به جشنواره های مختلف سینمایی است . داستان فیلم ‘تشریفات خصوصی’ درباره فردی است که مقدمات مُردن خویش را فراهم می کند و در نهایت داستان فیلم نیز فوت می کند و فیلم از این منظر، موضوعی خاص اجتماعی را دنبال می کند.

به گفته وی، رضا شعبانی (صدابردار)، امین کریمی و محمد سلیمی راد (تصویربردار) و امید و رضا شریفی (صداگذاری) از دیگر عوامل این فیلم هستند.

این کارگردان متولد ۱۳۶۷ شهرستان نورآباد ممسنی گفت: این فیلم به طور کلی، درباره مرگ است اما کاری شوخ و طنز است. فیلم ترسناکی نیست و یا فیلمی که شما را ناراحت کند؛ همچنانکه با مشاهده برخی بخش های فیلم، می خندید.

ایمانی گفت: ۱۷ فیلم پیشینم نیز بیشتر در حوزه مستندسازی بودند و فیلم تشریفات خصوصی نیز به مدت ۳۰ دقیقه در شهرستان نورآباد ممسنی فیلمبرداری شده است.

وی که در مقطع کارشناسی در رشته کارگردانی سینما و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات دراماتیک تحصیل کرده است، گفت: فیلم تشریفات خصوصی را در جشنواره بین المللی فیلم مستند سینما حقیقت به عنوان بزرگترین جشنواره مستند ایران، جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشن خانه سینما و … برای رقابت با دیگر فیلم ها شرکت خواهیم داد.

کارگردان فیلم تشریفات خصوصی اظهار کرد: این فیلم، فیلم مستقل و خصوصی است و هیچ ارگان دولتی یا موسسه خاصی از نظر مالی در ساخت این فیلم مشارکت نکرده است و در بخش عوامل، از همکاری شرکت فیلم سازی دنیا فیلم بهره گرفتیم.

ایمانی با بیان این که کارگردانی و تدوین فیلم تشریفات خصوصی را برعهده داشتم، گفت: تهیه کنندگی این فیلم را نیز اینجانب و عبدالخالق حیدری برعهده داشتیم.

این کارگردان جوان استان فارسی گفت: از نظر مالی، هیچ گاه شاهد حمایت از فیلمسازان جوان نبوده ایم اما انتظار داریم که مسئولان امر با حمایت های معنوی مانند شتاب بخشی به صدور مجوز فیلم و … ما را در ادامه این مسیر تشویق کنند.

خبر تشریفات خصوصی - شرکت فیلم سازی زوم شیراز برادران شریفی
سجاد ایمانی تشریفات خصوصی - شرکت فیلم سازی زوم شیراز برادران شریفی
جشنواره فیلم کوتاه تهران- شرکت فیلم سازی زوم شیراز برادران شریفی

پوستر فیلم

پوستر تشریفات خصوصی - شرکت فیلم سازی زوم شیراز برادران شریفی

شناسنامه فیلم

داستان فیلم ‘تشریفات خصوصی’ درباره فردی است که مقدمات مُردن خویش را فراهم می کند و در نهایت داستان فیلم نیز فوت می کند و فیلم از این منظر، موضوعی خاص اجتماعی را دنبال می کند . رحیم آقا از یک سو قرارها و مناسبات مطلوب خود را فراهم می کند اما ما بارها می بینیم که او سرشار از تلاش برای زیستن است .

تدوین و کارگردان :  سجاد ایمانی

صدابردار :  رضا شعبانی

تصویربردار :  امین کریمی و محمد سلیمی راد

صداگذاری :   امید و رضا شریفی

تهیه کننده : سجاد ایمانی و عبدالخالق حیدری

منتخب فیلم مستند کوتاه / سی و چهارمین فیلم کوتاه تهران / مهرماه ۹۵  / تهران

منتخب فیلم مستند کوتاه / هجدهمین  جشن خانه سینمای ایران / شهریور ماه ۹۵  / تهران

دانلود بسته خبری
بسته خبری، شامل مشخصات دقیق  تولید فیلم همراه با مصاحبه عوامل  فیلم را از اینجا دانلود نمایید .